App Store Google Play

Донецьк іде в Дніпропетровськ

17.02.2011 10:40

СКМ придивляється

У грудні Антимонопольний комітет України дозволив кіпрській компанії TRK Media Holding Limited, що входить до структури холдингової компанії «Систем кепітал менеджмент» Ріната Ахметова, придбати контрольний пакет акцій ПрАТ «Телевізійна служба Дніпропетровська» (34 канал).

За словами голови наглядової ради ПрАТ «Телевізійна служба Дніпропетровська», секретаря Дніпропетровської міськради Дмитра Безуглого, майже 33% акцій, як і раніше, перебувають у комунальній власності міста. А СКМ стала другим співвласником, викупивши пакети в численних міноритаріїв.

Раніше окрім управління комунальної власності Дніпропетровської міськради власниками 34-го каналу були компанії Arrowdeal Investments Limited (Кіпр, 24%), ТОВ «Агро-Весна» (16%), Куліш Наталія Леонідівна, Даценко Олександр Анатолійович, Носар Анатолій Анатолійович і корпорація High Tech Group LTD (Кіпр). Кінцевими власниками вважалися народні депутати Михайло Соколов (БЮТ) і Олег Царьов (ПР).

Як уточнили «Телекритиці» в прес-службі донецької холдингової компанії, на даний момент група СКМ володіє трохи більш як 20% акцій телекомпанії та перебуває в процесі купівлі ще 45%. Інформацію про деталі угоди не розголошують. «Медіабізнес (у тому числі телебачення) є одним зі стратегічно важливих напрямків для СКМ. Одним із пріоритетних напрямків нашого телевізійного бізнесу є розвиток регіонального мовлення, й інвестицію в ТСД (34 канал) зроблено в рамках цього напрямку», - пояснили в компанії купівлю дніпропетровського каналу.

СКМ має свого представника в наглядовій раді і бере участь в управлінні. При цьому операційне управління каналом здійснює голова правління Андрій Будяк, якого обрали 25 серпня на зборах акціонерів. Пан Будяк очолював (і досі очолює за сумісництвом) ТРК «Скіф-2» з міста Костянтинівка Донецької області, що належить кондитерській компанії «Конті» Бориса Колесникова. Окрім цього, він є співвласником і генеральним продюсером продакшну BTV Group, що знімає низку програм для донецького Першого муніципального каналу (ТРК «Клас»).

Як відомо, СКМ володіє медіагрупою «Україна», до якої входять телеканали «Україна», «Футбол», «Донбас», сейлз-хаус «Медіапартнерство» та інтернет-холдинг digital ventures. Але наразі про інтеграцію нового телевізійного активу до медіагрупи не йдеться. «Це не виключено, але не тепер. Спочатку ми щось створимо, а тоді вже будемо говорити про інтеграцію», - каже Андрій Будяк.

Між тим, минулого тижня 34-й канал організував у Дніпропетровську презентацію для партнерів і рекламодавців, де заявив про свої плани розвитку та оновлення сітки мовлення. Керівництво наглядової ради і телекомпанії каже, що модернізація ефіру і технічної бази відбувається за рахунок нового інвестора, а не коштів міського бюджету (при цьому обсяг інвестицій не розголошують). Однак на презентацію чомусь не завітав жоден представник нового акціонера. У прес-службі СКМ тим часом кажуть, що поки вивчають свій новий актив: «Поки що ми аналізуємо ситуацію, вивчаємо потенціал регіонального ринку і можливі шляхи розвитку 34-го каналу. Після завершення аналізу буде прийнято рішення про формат роботи каналу в подальшому, а також про необхідні інвестиції в його розвиток. До прийняття такого рішення телеканал продовжуватиме працювати в поточному режимі».

Дмитро Безуглий (другий ліворуч) і Андрій Будяк (перший праворуч)

Голова наглядової ради Дмитро Безуглий (другий ліворуч) і голова правління Андрій Будяк (перший праворуч) на презентації каналу

Інформаційно-аналітичний акцент

Та поки новий власник придивляється, телекомпанія запланувала на 1 березня старт в оновленому вигляді: з новим телевізійним дизайном, розробленим студією Wizard Postproduction, логотипом від Брендингового агентства Воронова та низкою нових проектів.

Новий дизайн 34-го каналу

1 березня з нової студії стартує щоденна інформаційна програма «Деталі», яка замінить в ефірі новини «Бліц-факт», що невдовзі відсвяткували б свій 20-літній ювілей. «Окрім тем, які цікаві жителям Дніпропетровська й області, новини мають виділятися живою картинкою, живою подачею, - пояснює заступник голови правління з програмування та реклами Максим Ткаченко. - Це не шаблонний набір планів, це рух у кадрі, це передача з місця подій. Нехай у нас і немає ПТС, але журналіст, коли начитує стендап, не є підставкою для мікрофона, а передає специфіку події, даючи змогу глядачеві зануритися в неї».

Новини, як і раніше, виходитимуть у будні п'ять разів на день. Більшість випусків вестиме один ведучий, а от підсумковий вечірній о 20:30 буде з парним веденням. У парі працюватимуть нинішні ведучі «Бліц-факту» Стас Капралов і Ольга Овсієнко. Двох їхніх змінників наразі підбирають із чотирьох кандидатур. Після вечірніх підсумкових «Деталей» виходитимуть також випуски тематичних інформаційних програм «Деталі. Спорт» (вестимуть по черзі Лариса Бабенко і Сергій Теодорович) і «Деталі. Економіка» (на цей проект перейде працювати ведуча з іншого дніпропетровського каналу, її імені поки не розголошують). У вихідні новини «Деталі» виходитимуть двічі на день.

Заставка програми «Деталі», 34 канал

Закриття «Бліц-факту» - перших недержавних новин на українському телебаченні (старішими, здається, були тільки новини харківського телеканалу «ТОНІС-Центр», який уже припинив своє існування) - є, на думку Микити Потураєва, екс-члена Нацради та екс-радника Фонду Віктора Зінчука, великою втратою. «Для мене це особиста втрата, тому що я як журналіст відбувся в цій програмі. Крім особистого аспекту, "Бліц-факт" - це програма знакова. Вона переживала за свою історію різні часи, але вона є символом українського незалежного телебачення». Втім, оцінити доцільність прийнятого рішення можна буде, лише побачивши новий інформаційний продукт 34-го каналу.

По-друге, з початком весни двічі на тиждень почне виходити прямоефірна програма «Погляд», яку готуватиме редакція у складі трьох осіб (двох ведучих і одного редактора). Цей проект створюється на базі двох старих програм - «Актуальне інтерв'ю» та «Контакт». «Погляд» - це формат телевізійного інтерв'ю з інтерактивними дзвінками в студію, доповнений сюжетами, що покликані глибше розкрити тему.

Заставка програми «Погляд», 34 канал

Також змін зазнає підсумковий інформаційно-аналітичний тижневик «Топ-7» виробництва продакшн-студії «Акцент-медіа». Він виходитиме під назвою «Постскриптум...». Не виключено, що зміняться тривалість випуску і ведучий (наразі півгодинну програму веде генеральний продюсер студії «Акцент-медіа» Наталія Власова). Між іншим, в ефірі 34-го каналу є ще один проект від цього продакшну - програма соціальних розслідувань «Больова точка», що стартувала в листопаді і, за словами Андрія Будяка, є прикладом того продукту, який прагне показувати оновлений 34-й. І канал розглядає варіант тіснішої співпраці з цією продакшн-студією.

Керівництво каналу нарікає, що весінній рестарт трохи запізнілий - запускати нові проекти варто було у вересні. Хоча тоді канал розпочав сезон прем'єрами покупного продукту. «Підняти одразу продакшн складно, - пояснює Андрій Будяк. - Тому ми восени почали з простішого: зробили упор на покупний продукт і підкріпили його сильною промокампанією». Протягом осені-зими тривала також «чистка ефіру», як її називають менеджери: з ефіру прибрали комерційні проекти «відвертої джинси», відмовилися від «морально застарілих» програм, закрили ранкове мовлення. «Тому що робити ранковий проект на обласному телеканалі можна, але конкурувати із загальнонаціональними - практично нереально», - пояснює Максим Ткаченко. Але якщо в Дніпропетровську знайдуть сильних прямоефірників, тоді не виключають запуску ранкового шоу, уточнює Андрій Будяк.

Менеджмент планує будувати насамперед інформаційно-аналітичний канал. Разом із тим залишається суттєва частка розважального продукту: фільмів, покупних програм, а також і документалістики виробництва НТВ, РЕН-ТВ та українських студій. «Я не прихильник масштабних розважальних проектів на місцевому телебаченні. Тому що є загальнонаціональні канали з іншими бюджетами, іншими кадрами», - пояснює Андрій Будяк. Загалом цієї весни вийдуть три-чотири нові інформаційно-аналітичні програми та одна-дві розважальні. А головні зміни все ж таки відбудуться восени 2011 року, коли розпочнеться традиційний новий сезон.

Зміна кадрів і поширення сигналу

Ще влітку на телеканалі розпочалися кадрові зміни в менеджменті. Разом із новим головою правління Андрієм Будяком із Донецька працювати на 34-й канал приїхав заступник голови правління з програмування та реклами Максим Ткаченко. Ще одним заступником із фінансових питань було призначено Лілію Кузьменко.

Можна припустити, що після зміни керівництва каналу зміниться і директор комунального продакшну «Дніпропетровська міська студія телебачення» (ДМСТ), що виготовляє значну частину програм для 34-го каналу і яким незмінно протягом багатьох років керує Євген Надіон. За чутками, що поширюються в дніпропетровському медіасередовищі, замість нього директором ДМСТ можуть призначити Наталію Власову - генерального продюсера продакшн-студії «Акцент-медіа». Але голова наглядової ради каналу Дмитро Безуглий на запитання журналістів під час прес-конференції, чи справді планується така зміна, відповів, що «в очі не бачив» подібного проекту рішення в міськраді.

«Ми тісно співпрацюємо з Євгеном Надіоном, знаходимо спільну професійну мову. З мого боку немає необхідності змін, - коментує ймовірні перепризначення Андрій Будяк. - Якщо в людини через стан здоров'я чи якісь інші причини з'явиться бажання змінити роботу, це його проблеми, але в мене до ДМСТ немає ніяких претензій». Однак, як ішлося вище, канал розглядає варіант тіснішої співпраці з «Акцент-медіа». То чи не стане цим варіантом якраз введення пані Власової до менеджменту телеканалу?

Поступово відбуваються інші кадрові зміни у колективі з понад 130 співробітників (якщо рахувати разом із ДМСТ). Так, було посилено програмний відділ, де тепер працює четверо осіб, до роботи над новими проектами запрошують журналістів з інших дніпропетровських каналів. Рекламний відділ 34-го очолив Євген Кремінський. У зв'язку з реструктуризацією комерційної служби і закриттям програм «на замовлення» його завдання - підвищувати продажі прямої реклами і спонсорства, якими телеканал займається самостійно. Зі слів Максима Ткаченка, частка прямої реклами в ефірі нині становить близько 65%. З лютого підняли ціни на рекламу на 15%, з осені планують ще на 15-20%. 34-й канал у своїй рекламній тактиці спирається, зокрема, на рейтингові показники - він один із небагатьох місцевих мовників, що є передплатником GfK Ukraine.

Утім, 34-й канал наразі не є прибутковим. «Акціонери поставили завдання виходу на самоокупність. Ми розраховуємо, що це станеться в 2012 році», - каже Андрій Будяк. При цьому не варто забувати, що телеканал через свій продакшн «Дніпропетровська міська студія телебачення», який є комунальним підприємством, отримує фінансування з міського бюджету - цього року, за даними офіційного сайту міської ради, в розмірі понад 2,7 млн гривень.

Що стосується покриття, то 34-й канал має ефірне мовлення в Дніпропетровську, а також представлений у кабельних мережах Дніпропетровська, Жовтих Вод, Кривого Рогу, Орджонікідзе, Нікополя, а до кінця лютого зайде в мережу Павлограда. В ці міста сигнал доставляють оптоволокном. Та для покриття всієї області потрібно виходити на супутник. На запитання ТК, чи планується отримання супутникової ліцензії, Андрій Будяк відповів, що не виключає цього: «Наразі ми заходимо в кабельні мережі міст 50 тис.+ у Дніпропетровській області. І поки що нам цього достатньо. Якщо будуть поставлені завдання розширюватися, будемо їх виконувати».

Обопільна вигода

Дніпропетровська міська студія телебачення як прообраз 34-го каналу (а нині його продакшн-студія) - найстаріший муніципальний телеканал України, вона вийшла в ефір ще за часів СРСР у 1991 році. Спершу програми ДМСТ врізали в сітку першого каналу центрального телебачення («Останкіно»). Згодом було створено АТЗТ «Телевізійна служба Дніпропетровська», яке й отримало ліцензію на мовлення на 34-му телевізійному каналі в Дніпропетровську.

За цей час приватні акціонери 34-го каналу кілька разів змінювалися. Не завжди це відбувалося мирним шляхом Скажімо, в 2008 році колектив телестудії оголошував голодування на знак протесту проти звільнення керівників, які, будучи акціонерами, нібито передали свої частки стороннім компаніям. Зрештою, керівники втрималися на посадах, акціонери змінилися, канал продовжив працювати.

Тепер, після входження СКМ, дніпропетровський локальний телеринок виглядає як міні-проекція ринку загальнонаціонального. Його місцеві ефірні мовники, котрі все ще ведуть власне мовлення, представляють державу (51-й канал - Дніпропетровська ОДТРК) і три з чотирьох найпотужніших медіагруп: 9-й канал - групу «1+1», 11-й канал - групу StarLightMedia, 34-й канал - групу «Україна». Загальнонаціональним мережам (ТЕТу і 5-му каналу) належать й інші дві місцеві телекомпанії, які займаються ретрансляцією мережевих партнерів. На жаль, з початком кризи 9-й та 11-й канали теж вдалися до практики ретрансляції, однак місцеві програми хоч і в малому обсязі, та все ж лишилися в ефірі.

З-поміж локальних мовників у власності місцевих акціонерів у Дніпропетровську фактично перебували тільки 34-й канал і 27-й канал, що ретранслює ТОНІС і належить структурам, пов'язаним із колишнім головою Нацради Борисом Холодом. Однак об'єктом купівлі-продажу став саме 34-й канал, власники якого нібито давно прагнули цього.

Оцінити вартість угоди складно. З одного боку, 34-й канал як чи не єдиний у Дніпропетровську поки «нічийний» канал міг коштувати досить дорого. З іншого боку, його акціонери, не маючи достатніх пакетів акцій, щоб здійснювати вплив, самі були зацікавлені в продажу, тож ціна могла бути заниженою. «Тут, на мою думку, більшим було бажання продати. Тому що акціонери були в патовій ситуації, не маючи можливості щось робити. І коли один із них висловив таке бажання, почалася ланцюгова реакція», - коментує Микита Потураєв. За його інформацією, інтерес до каналу раніше виявляли й інші стратегічні інвестори, але тоді з угодами не склалося.

Для СКМ придбання 34-го каналу - цілком логічна подія. І пояснюється вона бажанням медіавпливу на Дніпропетровщині, де Рінат Ахметов володіє різними промисловими активами. «СКМ завжди активно цікавилася Дніпропетровським регіоном, де в них чимало бізнес-інтересів і медіапідтримка не завадить», - каже джерело, знайоме із ситуацією на місцевому ринку.

Поки що новий інвестор конкретних своїх планів не оголосив, однак навряд чи слід чекати появи ретрансляції на 34-му каналі. «По-перше, мовнику буде складно знайти когось, крім хіба що ТВі чи менших каналів із групи "Інтер", хто ще не представлений в ефірі Дніпропетровська. А ретрансляція сторонніх каналів може, зрештою, скінчитися конфузом. За прикладом далеко ходити не треба: кілька років тому в Дніпропетровську 9-й канал ретранслював Новий. І на цей період якраз припала боротьба власників цих телекомпаній за Нікопольський феросплавний завод. Напевно, не варто пояснювати, наскільки були розгублені глядачі, які з власних новин 9-го каналу і з програм Нового чули діаметрально протилежні думки», - розповідає колишній керівник одного з дніпропетровських каналів.

Компанія СКМ декларує свій інтерес до розвитку регіонального мовлення. Тож у такому руслі вона, найімовірніше, й рухатиметься в Дніпропетровську. У середньостроковій перспективі цей бізнес не розглядається як прибутковий. Але для стратегічного інвестора, який мислить не в масштабах одного місцевого мовника (а в СКМ є вже щонайменше два: «Донбас» і 34-й канал), у довготривалій перспективі - велике поле для розвитку бізнесу. «34-й канал на сьогодні для цього підходить як ніхто інший. Тому що він не перетворився на ретранслятора (маючи навіть у кризу фінансування з міського бюджету), а веде повноцінне своє мовлення. З ним у перспективі можна виходити в інших містах Дніпропетровської області, а такі плани (стати з місцевого регіональним) на 34-му каналі були дуже давно. При цьому він може продовжити виконувати функції муніципального мовника, стати інтегратором муніципального мовлення інших місцевих студій», - каже Микита Потураєв.

Справді, 34-й канал на медіакарті Дніпропетровська традиційно сприймається як муніципальний, отримуючи бюджетне фінансування і, відповідно, будучи уважним до позиції свого хоч і міноритарного, але власника - міської ради. Поки що його муніципальні функції інформування місцевої громади нікуди не зникають, він і далі дотується з міськбюджету. Але не забуваймо, що СКМ має особливий досвід партнерства з місцевою владою в медіабізнесі: співвласником ТРК «Україна» колись була Донецька міська рада, але, врешті-решт, Рінат Ахметов довів свою частку в цьому проекті до 100%. Такий варіант цілком припустимий і в Дніпропетровську. Поживемо - побачимо.

А в цілому експерти схвально оцінюють купівлю компанією СКМ 34-го каналу. «Я щиро сподіваюся, що з приходом нового вітчизняного інвестора у компанії все буде гаразд, а сам інвестор не відмовиться від концепції регіонального каналу», - каже президент Незалежної асоціації телерадіомовників, екс-член Нацради Тетяна Лебедєва. «Для будь-якого медіабізнесу стратегічний інвестор з баченням і грошима - це завжди добре. Насамперед виграє глядач, який отримує якісніше мовлення», - додає Микита Потураєв.

Мар'яна ЗАКУСИЛО,  Телекритика

Фото надані прес-службою 34-го каналу



Hoвини Join

Погода, Новости, загрузка...
Юрій Фоменко

На узбіччі

Огріньський півострів. Шлях між мостами від Дніпра до Самари. Одні автівки цим шляхом летіли в місто, інші виривались з нього.  Повітряні вихори за ними підіймали опалий лист з землі назустріч па...
Наше суспільство ще не готове для дозволу на вільне володіння автомобілем.Між тим, на руках у людей накопичилася значна кількість автомобілів - як легальних, так і ні (у тому рахунку, завезених із зон...
Історія індустріальних парків в Європі налічує більше ста років. Їх початкова концепція - створення оптимальних умов для роботи промислових підприємств - актуальна до сих пір. В Європі індустріал...
Тимур Желдак

Про лемінгів

Вони живуть з нами в одному місті, їздять з нами в трамваї і - в більшості - живуть на наші податки.Щоранку вони вишиковуються в черги - символ щасливої радянської молодості - за краплиною ворожої про...