App Store Google Play

Jazz Do it Project — „міцний” дніпропетровський джаз

08.12.2009 11:11

Серед музичних колективів нашого міста гурт «Jazz Do Іt Project» примітний тим, що, попри молодий вік творчого складу, цей колектив виконує «міцний» з точки зору професіоналізму джаз. Переконатися в цьому ви можете, побувавши на їхніх концертах. Про те, яким цей колектив бачать зсередини самі музиканти, нам розповів Олександр Бочкарьов, гітарист і композитор.

- Склад вашого колективу постійний?

- У складі нашого колективу виступають Роман Кір'яков (вокал, клавіші) і Яків Цвєтінський (труба), іноді ми запрошуємо відомого дніпропетровського бас-гітариста Геннадія Клюєвського. У нас є постійний кістяк групи - це я (гітара), клавішник Артем Кущ і басист Олександр Панєв. А наш барабанщик Ігор Рассамаха живе в Одесі. Створений наш колектив був у 2006 році як проект гурту "Здесь и Сейчас", нас тоді запросили на фестиваль «Джаз на Дніпрі». Цю подію ми і називаємо датою нашого створення. Потім була перерва в діяльності - це був час нашої з клавішником роботи у «Вертепі». Ми брали участь у написанні музики для їхнього альбому «Віршоспіви».

- «Вертеп» - це абсолютно інша музика. Що дав вам цей експеримент?

- Це, звичайно, не джаз. Зате була можливість спробувати себе в іншому стилі. Мені, наприклад, було цікаво писати музику на слова вже покійного Покальчука. Крім того, це була ще й можливість з ним поспілкуватися. Ще ми виступали разом із Жаданом.

- Чи можна у наш час заробляти музикою на життя?

- Можна, але не в Дніпропетровську. В Києві можна, в Одесі, наприклад.

- Як ти думаєш, чому Дніпропетровськ таке місто?

- Причина, напевно, в тому, що немає такої музичної спільності, як в Одесі, наприклад. Там всі музиканти знають один одного по різних проектах. У нашому місті багато колективів, але, чесно кажучи, рівень більшості не дотягує до рівня київських або одеських аналогів.

- А ваш колектив дотягує?

- Я вважаю, що так. Наш колектив продовжує традиції гурту "Здесь и Сейчас" - у минулому це наші вчителі, а зараз колеги. Вони - перший і практично єдиний колектив, який почав займатися такою музикою у нас у місті. До того ж один з учасників "Здесь и Сейчас" - Віталій Золотов зараз живе в Німеччині і в 2008 році на конкурсі в Монтрьо (Швейцарія) отримав приз глядацьких симпатій і зайняв 2-е місце.

- Як у вас в колективі пишеться музика? Це творчість усього гурту?

- Зараз ми працюємо над програмою, яка написана мною. Аранжування і звучання створюється вже всім гуртом. Наша перша програма - це в основному фанк і ф'южн. Нова програма, яка ще ніде не записана (ми тільки виконали пару пісень з неї на останньому концерті), створена багато в чому під впливом Пета Метіні. Змінилася і стилістика - стало більше латини. Під егідою латини проходять найрізноманітніші стилі, як сальса і румба, наприклад. Ми не граємо ці стилі у чистому вигляді, але вони відображаються в наших композиціях.

- А який виконавець або виконавці найбільше вплинули на стиль гурту?

- Так склалося, що це гітаристи, - Майкл Стерн і Скофілд. Звичайно ж, такі гурти, як «Vezeriport» і «StepsAhead», якоюсь мірою навіть «The Beatles». Взагалі список виходить довгий, тому перераховувати всіх немає сенсу. У нас смаки музичні досить широкі. Я свого часу слухав і «The Pink Floyd», і «Led Zeppelin». Зараз можу навіть послухати щось авангардне типу «Sun Ra».

- Те, що створюється під впливом «Beatles» і «Led Zeppelin», у нас в Україні представлено досить широко і в різних стилях музики. А де наш український музичний авангард?

- Коли збираються напівпрофесіонали десь у гаражі і грають какофонію, це, звичайно, навряд чи буде стилістичним напрямом. Щоб грати авангард, потрібно навчитися грати красиву і доступну музику на хорошому рівні. Поки що в Дніпропетровську не всі дійшли до того, щоб виконувати красиву музику, тому до авангарду далеченько.

- Великому піаністу Телоніусу Монку теж дорікали, що він не вміє грати на фортепіано...

- Можливо.

- Стилі музики - багатоманітні і різні. Як ти ставишся до того, що часто музикант, який грає у певному стилі, огульно ставиться до інших стилів музики?

- З таким доводиться стикатися. Особисто мені подобається, коли в чужій музиці шукаються позитивні моменти. Звичайно, часто доводиться чути, що люди помітили, як барабанщик, наприклад, збився з ритму, і це так сильно вплинуло на їхній слух, що вони далі не змогли перебувати на концерті.

- Але подібні неточності чуєш постійно, навіть у метрів...

- Як казав Джо Пасс, якщо ти взяв неправильну ноту, то треба постаратися виправити її за рахунок наступних. Напевно, в цьому сутність джазу та імпровізації.

- Музична освіта потрібна для того, щоб грати джаз?

- Важлива не лише освіта, але і музичне середовище спілкування. Джазові музиканти України і Росії здійснюють, загалом, героїчний подвиг, коли грають цю музику. Адже ми знаходимося на території шансону, і тут слух більшості людей не звик до джазової гармонії. В Європі і Америці ситуація абсолютно інша, там дитина змалку слухає якісну музику, і у неї більше шансів потрапити до гарних викладачів, сходити на гарний концерт. У нас же, щоб слухати якісну музику, потрібно проводити свого роду археологічні розкопки. Потрібно вишукувати щось у Інтернеті, потрапляти на рідкісні концерти якихось вітчизняних гуртів.

- А загальний рівень «освіченості» вашого колективу який?

- Наш піаніст - металург, я вчився на історичному факультеті, барабанщик закінчив консерваторію, басист навчається в училищі імені Глієра в Києві заочно. Отже середовище у нас усередині гурту досить різнопланове - від металургів до випускників консерваторії.

- В музичний колектив збираються люди зі схожим темпераментом?

- Думаю, якраз навпаки. У нас в колективі точно всі різняться за характером. Це рівноцінно тому, що всі жителі якоїсь країни мають бути однієї національності. Мені здається, що навпаки, - чим національностей буде більше, тим цікавіше.

- Для чого зібралися члени вашої групи? Гроші заробляти?

- Гроші важливі - це необхідне тло для щасливого буття, напевно, будь-якої людини. Але саме щасливе буття залежить ще і від бажання бути щасливим, а для музиканта важливо мати змогу грати музику і від натхнення.

- Є така думка, що всі можливі стилі музики вже придумані. Де тоді простір для творчості?

- Зараз у моді більше лаунж і тріп-хоп. Це клубні напрями. Я, чесно кажучи, не люблю цю музику. Мені здається, вона пустувата, як і епоха, яка настала. Це простежується у фільмах, які знімають, у віршах, які зараз пишуть, і в музиці теж. Я думаю, що це свого роду глобальна творча криза. Але вихід є - або з'явиться.

- Революція?

- Культурна. Я думаю, що людство знайде нову форму мистецтва, завдяки таким людям, як той же Пет Метіні. Музикою майбутнього безумовно буде не тріп-хоп і лаунж, а «world music». Це буде такий собі глобальний світовий ф'южн, який потім набуде національних рис.

Експедиція ХХІ

НОВИНИ ПАРТНЕРІВ

Загрузка...


Hoвини ПАРТНЕРІВ

Антон МОРОЗ

Fiat justitia et pereat mundus

Ніщо так не загартовує людину, як українські суди. Ви бували колись в українському суді? Чи відчували ви праведні страждання від очікування чергового засідання? Якщо ні, то ви - щаслива людина. Або ж...
Чому ми програємо інформаційну війну країні-агресора? Тому що професійно працюють одиниці, а до рівня пропаганди Росії нам як до Сонця на гвинтокрилі…Без лірикиМене вивів із душевної та професі...
Вихідними пройшов гучний фестиваль блогерів. Подія незвична, проводиться тільки у Дніпрі. Розпіарена, розрекламована - здається не було такої людини в місті, яка не знала, що до нас приїхали блогери....
ФейсБог - це не тільки світила політології, а ще й медицини!- Рік від року адепти і противники (навіть, поважні лікарі) не можуть дійти згоди щодо щеплення - у ХХІ столітті!- Смертність від комаря (ма...