App Store Google Play

Про ображених депутатів, цензуру та війну за Дніпропетровські телеканали

13.12.2008 15:34

 

У місті черговий скандал. І, як стало модним, скандал цей пов'язаний із телеканалом. Щоправда, на цей раз обійшлося без рейдерів, та й постраждалою стороною виявилась...міська рада.

На позачерговій XL сесії міські депутати планували розглянути лише три питання, що безпосередньо стосуються змін до міського бюджету та програми соціально-економічного розвитку Дніпропетровська. Втім, двоє депутатів наполягли на внесенні до порядку денного своїх депутатських запитів.

Так, депутатка від Блоку Юлії Тимошенко Анжеліка Пилипенко заявила, що 2 та 10 грудня у вечірньому випуску новин 11 каналу була розповсюджена неправдива інформація.

Не надто обізнані у тонкощах роботи органа місцевого самоврядування журналісти випустили в ефір сюжет про те, що нібито на попередній черговій сесії депутати проголосували за звільнення начальника КЖЕП № 34 за зверненням мешканців Ленінського району, які звинуватили начальника у бездіяльності. При цьому журналісти включили до "нарізки" і кадри, на яких депутати, включно з міським головою, одностайно піднімають руки на знак голосування  "за" відсторонення ледаря-начальника та призначення нового керівника КЖЕПу. А завдячувати такій одностайності та  миттєвості зазвичай повільної депутатської реакції варто...звичайно! Кожен, хто хоча б іноді слідкує за новинами 11 каналу знає, що і ЖЕКи, і депутати працюють виключно завдяки рішучим діям громадської організації "Самопомощь".

Звичайно, що справа журналіста, який працює на замовлення - креативити, а не вдаватися у юридичні та процедурні тонкощі. Тож звідкіль автори сюжету могли знати, що голосували депутати не за відсторонення начальника 34 ЖЕКу (адже просто не мають на це відповідних повноважень), а за створення робочої групи, та й ініціатором розгляду даного питання стала зовсім не "Самопомощь", а депутат Мігульов? З лідером згаданої громадської організації цього депутата пов'язує хіба лише у минулому спільна партійна приналежність (свого часу Сергій Карпенко обіймав посаду заступника міського голови за квотою КПУ). А от з пані Дегтяренко - депутаткою від БЮТ, у проєрмолаєвської громадської організації немає нічого спільного і поготів! Однак у сюжеті в тих-таки новинах 11 каналу 10 грудня йшла мова про нібито відремонтовані на вимогу "Самопомощи" покрівлі та підвали у будинку №22 по вулиці Янгеля, при цьому кошти на ремонт у сумі 53 тисяч виділила зі свого депутатського фонду на прохання мешканців Олена Дегтяренко.

Ймовірно, молодий та спритний колишній чиновник Сергій Карпенко перевиконав план: рік ще не закінчився, а об'єкти у захопленій ним з міськвиконкому ксерокопії титулу на ремонті роботи, що їх проводить місто, вже скінчилися. Тож, аби не втратити іміджу рятівника, "Самопомощь" вирішила об'їхати ті з об'єктів, якими опікуються особисто депутати.

В даній ситуації "Самопощь" стала жертвою своєї надмірної самовпевненості: у депутатів міської ради зроблених ними за рік добрих справ - по пальцях перерахувати, тож цілком природно, що "піратське" використання цих фактів чужою політичною силою обурило міських обранців до глибини душі. Незабаром, разом із новорічними "ранками",  лідери місцевих політичних партій мали проводити традиційні  "звіти перед виборцями", і саме ці одиниці прикладів турботи про ввірену їм частину територіальної громади мали бути винесені на головні шпальти ЗМІ як доказ активної та ефективної роботи.

Більшість ЗМІ із задоволенням розміщують у себе подібні матеріали, адже за них, як правило, непогано платять. Втім, найрозумніші з них не забувають бодай десь у куточку позначити, що "матеріал друкується на правах реклами". Окрім того, що у такий спосіб ЗМІ  виконують вимоги законодавства про телебачення та радіомовлення, вони також знімають з себе відповідальність за часто-густо недостовірну інформацію, яка міститься у замовлених матеріалах. 11 канал цю вимогу проігнорував.

Хтозна, на що розраховувала ТРК "Стерх" разом із ввіреною їй для розкрутки громадською організацією: можливо, на патологічну неуважність та апатичність прес-служби міського голови, можливо - на "кришу" в особі шеф-редактора каналу, який є депутатом міської ради, можливо - на те, що юристи "Самопомощи" у разі потреби допоможуть не лише собі, але й каналу.

Шеф-редактор 11 каналу Борис Васильєв, якого колеги закликали вибачитись за розповсюдження його підлеглими недостовірної інформації, дещо знервовано відповів буквально кількома реченнями. В кращих традиціях керівників 34 каналу Надіона та Білого Васильєв заявив, що не збирається ані вибачитися, ані звітувати перед депутатами за діяльність свою та телеканалу, оскільки "Стерх" - є приватною компанією і усі претензії міська рада може висловити у встановлений законом спосіб.

Обурені депутати зажадали від міського голови, щоб його прес-служба "ще до виходу місцевих новин моні торила інформацію, яка подається телеканалами". Здогадатися, кому належить ініціатива введення у Дніпропетровську цензури - неважко. Надто подібною вона є до шляхів та методів, що їх проповідує керівник "Громадської сили" депутат Загід Краснов. Не дивно, що його колеги по фракції "Блок Лазаренка" так само природно і по-дитячому щиро виступають за контролювання роботи журналістів.

Однак переляканий міський голова поспіхом відхрестився і від такої пропозиції, і навіть від існування такого органу, як "прес-служба міського голови", хоча на електронні поштові скриньки кожного ЗМІ регулярно надходять листи з темою "інформація від ПС міського голови".

Тож, хоч як не люблять місцеві обранці журналістів, втім за цензуру у ЗМІ проголосувати не ризикнули, натомість, як і пропонувала Анжеліка Пилипенко, для розгляду ситуації з 11 каналом буде створена робоча група з числа депутатів, яка має підготувати позов до суду, а також звернення до Національної ради з питань телебачення та радіомовлення. У зверненні до Нацради міститиметься прохання вжити до 11 каналу відповідні санкції за порушення ним чинного законодавства. При цьому, як підкреслюється в запиті, крайньою з цих санкцій є позбавлення телерадіоорганізації ліцензії на мовлення. Таке зауваження є дуже показовим і багатозначним.

Схоже, що оскільки землі у місті - принаймні у центральній його частині -  вже не залишилось, "бізнес-еліта" Дніпропетровська знайшла собі нову забавку - телеканали. І видається, що представники певних політичних сил всерйоз взялися за боротьбу з конкурентами. Після невдачі з 34 каналом, нардеп від БЮТ Михайло Соколов, котрий залишив по собі у Дніпропетровській раді двох рупорів своєї точки зору - згаданих вище депутаток, вирішив зайти з іншого боку і не миттям, так катанням  довести місцевому "медіамагнату" Єрмолаєву, чий батько дужчий.



Hoвини Join

Погода, Новости, загрузка...
Дар'я Твердохліб

Як позбутися паразитів?

Кривий Ріг – місто  довжиною в життя, що розплелось на сто кілометрів, тягнучись за жилою в землі, за рудою, що ховалася під травою й камінням.Цей, нібито квітучий, пишний та потенційно гро...
Максим Мірошниченко

Переоценить Майдан

Очень многие наши "верхи", отвечая на вопрос "Считаете ли вы Кастро диктатором?", произносят твёрдое и осуждающее "да". Что интересно, так часто отвечают и те люди, которые в неофициальной обстановке...
Знайомство на фронті в півроку дає статус старих знайомих. Сільською вулицею назустріч мені котив веломашину літній чоловік. Медична сумка, картузик на вісім клинців і, як мінімум, крім кілометрів ще...
Кратко о сегодняшнем “слушании” гуманитарного блока бюджета:“В гуманитарной отрасли полная Ж. Но по утверждению чиновников, если полную Ж умножить на коэффициент инфляции и все схемы...
9 причин, по которым бюджет-2017 - это продолжение традиций воровства и проедания: НЕТ ОТЧЕТА ЗА 2016 ГОД! Даже опубликованный проект решения с отчетом за 9 месяцев года на сайте горсовета висит ПУСТО...
Васіліса ТРОФИМОВИЧ

Рапорт на звільнення

Дуже хочеться сказати. Але так багато сенсу і так мало слів. Сльози вже виплакані, а слова ще не сказані. Мабуть час. Розконсервувати хранилище. Душі. Рапорт на звільнення. А потім -місяці персонально...